I would like to buy a French dictionary and grammar book written for native speakers. What are some good ones?
|
closed as not constructive by Laure, M'vy, Stéphane Gimenez, Alexis Pigeon, Kareen Sep 11 '12 at 13:55
As it currently stands, this question is not a good fit for our Q&A format. We expect answers to be supported by facts, references, or specific expertise, but this question will likely solicit debate, arguments, polling, or extended discussion. If you feel that this question can be improved and possibly reopened, see the FAQ for guidance.
|
Le petit Robert a ma préférence pour refléter et définir le français contemporain, par son amour des mots, plus que des définitions. Les définitions sont adaptées aux mots : tous ont leur transcription phonétique, certains ont leur histoire, les idées associées, les synonymes ou contraires, les variations. Plus qu'un distributeur de définitions, il permet d'abord d'appréhender un mot tant par l'intuition que l'on peut en avoir selon l'environnement dans lequel ils évolue, que par les définitions et citations elles mêmes. Pour formuler une phrase de qualité, il permet de varier ou de préciser son vocabulaire pour la bonne expression des idées. C'est plutôt un dictionnaire littéraire, qui ne référence pas forcément tous les termes techniques, scientifiques, médicaux que l'on peut trouver dans Le petit Larousse, mais, à mon goût, c'est le plus francophone. De plus il donne les conjugaisons, et annexe les datations principales des mots, et les nom et adjectif relatifs aux personnes et au lieux. ... et c'est grâce à lui que j'ai pu répondre judicieusement quelquefois sur ce site. |
|||
|
|
|
You have the choice between the rival compact dictionaries Petit Larousse and Petit Robert. I prefer the Petit Larousse since it is far more precise, and its famous "pink pages" contain common expressions, Latin phrases used in French, proverbs etc. Both Larousse and Robert have good conjugation and grammar sections. However, my preferred dictionaries are:
Although I recommend the Hachette, I agree with cl-r's answer. The Robert is a good learner dictionary and well suited for an everyday use, even if I was sometimes disappointed by its lack of precision for such a big dictionary. |
|||
|