Take the 2-minute tour ×
French Language Stack Exchange is a question and answer site for students, teachers, and linguists wanting to discuss the finer points of the French language. It's 100% free, no registration required.

Sur un site, j'ai trouvé :

tabitou?

Quelle est la signification de ce mot ?

C'est peut-être l’abréviation d'une phrase ? J'aimerais bien savoir s'il y a une source pour apprendre ce genre d’abréviation ?

share|improve this question
3  
T'habites où ?, Où habites-tu ? Où est-ce que tu habites ? –  Un francophone Jul 22 '13 at 17:06
5  
It will probably not be helpful for future visitors. –  Un francophone Jul 22 '13 at 17:07

I think you should reformulate your question. It has severe grammar and formatting errors. I think that if it was asked in a better way, then it may become useful for future visitors. –  Patrick Sebastien Jul 22 '13 at 17:44

auriez-vous la gentilles de ma question corriger? Patrick Sebastien –  Ardalan Shahgholi Jul 22 '13 at 17:52

Bien sûr. Je ne suis pas sûr si on accepterait la révision. –  Patrick Sebastien Jul 22 '13 at 19:18
add comment

closed as off-topic by Un francophone, Zistoloen, Julien Guertault, Valram, Hugo Dozois Jul 23 '13 at 20:00

• This question does not appear to be about French language within the scope defined in the help center.
If this question can be reworded to fit the rules in the help center, please edit the question.

1 Answer

up vote 5 down vote accepted

C'est une phrase écrite sous forme abrégée — du « SMS spique » (SMS speak), comme on dit parfois en français. Elle a la même prononciation que la vraie phrase : « T'habites où ? » (c.à.d. « Où habites-tu ? » en français écrit), mais est plus facile à taper.

Il n'y a pas de règle pour former ces phrases, juste la phonétique et le hasard de l'évolution de la langue.

share|improve this answer
add comment

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.