2

Elle s'est investie sans compter dans ce projet.

Elle s'est depensée sans compter pour la réussite de ce projet.

Elle s'est donnée sans compter pour la réussite de ce projet.

There are a lot of verbs with the meaning of "strive", such as "s'efforcer", but I wonder if the figurative expression "sans compter" can only be coupled with a verb that evokes the idea of "money"?

1 Answer 1

4

Sans compter in this sense doesn't necessarily imply money, but it's usually used with a verb that implies that something gets counted, and that something is often money: s'investir, se dépenser, … Here are some examples where the semantic field of money isn't involved explicitly:

De leurs glacières, ils sortaient de la nourriture sans compter.   (François Lefort, Bonjour ! Je viens mourir chez vous, 2010)

Après six années au cours desquelles je l'ai soutenu sans compter mes efforts, …   (Jean-Yves Ollivier, Ni vu ni connu: De Chirac et Foccart à Mandela. Ma vie de négociant en politique, 2014)

Emile Le Bris et Sylvie Fanchette m'ont soutenu sans compter, moralement et matériellement, …   (Cheikh Guèye, Touba : la capitale des mourides, 2002)

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service and acknowledge that you have read and understand our privacy policy and code of conduct.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.