0

Salut!

Je suis en train de lire un livre (Alice au Canada) et il y a une phrase qui dit:

Il faut nous promettre de ne pas nous réserver autant d'émotions

Qu'est-ce que ça veut dire?

enter image description here

7
  • 3
    Dans quel livre se trouve cette phrase ? Pourriez-vous ajouter au texte de votre question une ou deux des phrases qui précèdent et vérifier l'orthographe ? Il y a des fautes d'orthographe ; sont-elles dans le texte ?
    – LPH
    Jun 3 at 13:48
  • J'ai corrigé mon erreur. C'est dans le livre "Alice au Canada". Merci!
    – ELLA
    Jun 3 at 15:31
  • You have to promise us not to harbor so many feelings towards us.
    – Lambie
    Jun 3 at 16:53
  • 2
    Hi @némésie-t-île I have added the text, it is on page 185. It is about 3 girls who were guests to Mme Donnelly in a city in Canada where they had so many adventures and incidents.
    – ELLA
    Jun 6 at 6:12
  • 1
    This helped me to find the original English text. I have updated my answer with it.
    – jlliagre
    Jun 6 at 20:33
2

I guess the sentence actually reads:

Il faut nous promettre de ne pas nous réserver autant d'émotions.

The meaning is something like:

You have to promise not to keep so many surprises (thrills?) for us.

or (perhaps?), as suggested by @Lambie

You have to promise us not to harbor so many feelings towards us.

Edit: Alice in Canada being a translation of The message in the Hollow Oak, the original sentence reads:

But you must promise not to provide us with so much excitement.

Here is an excerpt from the original book:

enter image description here

2
  • 1
    This makes sense in the context of the book . Merci!
    – ELLA
    Jun 3 at 15:35
  • Il y a possiblement confusion, il faut voir le texte en français. Harbor signifie qu'on a interprété la phrase comme entretenir (du ressentiment) alors que je lis la phrase comme faire vivre. En d'autres mots la phrase de Lambie n'est possiblement pas une version plus idiomatique de ta phrase, elle a carrément un sens différent il me semble... Jun 5 at 1:19

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.