2

A mattress topper is:

a two- to four-inch layer of memory foam, latex, or other material added on top of your mattress.

Egg crate means has the shape similar to an egg crate:

enter image description here

Example of an egg crate mattress topper:

enter image description here

Sometimes one just says "egg crate" to mean "egg crate mattress topper"

I believe mattress topper can be translated with "surmatelas en mousse". However, how can I translate the "egg crate" part? DeepL suggests:

1. surmatelas en forme de caisse d'œufs
  2. sur-matelas en forme de caisse d'oeufs
  3. sur-matelas en forme de caisse à œufs

but I see just a few webpages containing that phrases, which makes me wonder whether a better translation exists.

1 Answer 1

2

Une possibilité :

Surmatelas en mousse alvéolée. [ Termium, GDT ; « honeycombed » : des œufs un peu différents... ]

3
  • ou structure en "nid d'abeille"
    – XouDo
    Commented Mar 10, 2023 at 16:12
  • Quand j'ai assez de matière, j'ajoute ma propre réponse mais là ça me semblait un peu léger et assez proche de ta réponse.
    – XouDo
    Commented Mar 10, 2023 at 18:12
  • Ce l'est assurément et je comprends ton opinion, mais avec le temps je pense un peu différemment. Ce n'est pas tant le mot nid d'abeille qui diffère, de comment tu pourrais présenter ça ou formuler ça, et le fait d'avoir le nom d'un contributeur différent en tête de liste de la vue active fait que ça pique la curiosité et augmente les clics etc. Mais tu es bien libre... Indépendamment, la pire chose qu'on peut avoir sur ce genre de site c'est une réponse unique qui s'abreuve de multiples suggestions/précisions en commentaire, une mosaïque de multiples réponses vaut mieux à mon avis. @XouDo Commented Mar 10, 2023 at 18:31

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service and acknowledge you have read our privacy policy.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.