0

Reading the title of a Greek article about the yesterday's mythical performance of Kylian Mbappé I am wondering if we can convey the following wordplay in French.

Poland team bowed to Kinglian Mbappé.

My two cents:

L'équipe de Pologne s'est inclinée devant le roi Mbappé.

But in this way, the wordplay is lost. Any ideas?

4
  • Did the wordplay work in Greek? What is the original title? Commented Dec 5, 2022 at 15:02
  • @TeleportingGoat Non pas du tout. Le titre grec était une combinaison grec-anglais qui permit le jeux des mots (Υποκλιθείτε στον Κinglian Mbappé ; i.e. bow to Kinglian Mbappé:-)!)
    – Dimitris
    Commented Dec 5, 2022 at 15:35
  • @Dimitris If that's how it was done in Greek, wouldn't it make sense for the French to also just say "devant Kinglian Mbappé" and assume the readers know the English word "king"?
    – Luke Sawczak
    Commented Dec 5, 2022 at 15:59
  • @LukeSawczak J'ai déjà fait après avoir vu L'Équipe d'aujourd'hui et avant ton commentaire:-)! Quand même je me demande toujours si on peut faire un pun plus françisé:-)! Merci !
    – Dimitris
    Commented Dec 5, 2022 at 16:02

3 Answers 3

2

Qui parle de roi peut peut-être parler de lion.

• L'équipe de Pologne s'est inclinée devant le lion Mbappé.
1
  • C'est une bonne idée ; merci ! Or, le jeu des mots qui existe en anglais (Kylian -> KINGlian) est perdu en français.
    – Dimitris
    Commented Dec 5, 2022 at 13:14
0

Vu la page de garde de l'Équipe d'aujourd'hui

https://www.lequipe.fr/abonnement/kiosque/le-journal/73d66ede-3818-4f6e-9edd-5f8c59d3913a

'GOD SAVE NOTRE KING'

je propose

L'équipe de Pologne s'est inclinée devant le Kinglian Mbappé.

0

Kinglian en un mot ne passe pas bien en français mais un trait d'union permet de faire ressortir King et de rendre compréhensible le jeu de mot :

La Pologne s'incline devant King-lian Mbappé

enter image description here

Source: 20 minutes

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service and acknowledge you have read our privacy policy.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.